Bu bizim yaşamımız ve onu istediğimiz gibi yaşamak elimizde

Güney’de Rio de Grande’nin kırsalında çiftçilikle geçiniyor ailem. Doğa sporları, dağcılık, rafting gibi aktiviteleri severim. 18 yaşında zorunlu askerliğe başladığımda, bu aktivitelere devam edebilmek amacıyla orduda kalmaya karar verdim.

Ülkedeki siyasi yapı, polis teşkilatının işini de askerlere yaptırınca, görevimiz tehlikeli hale geldi. Orduya ayrılan ödenek azaldıkça, sevdiğim aktiviteler de azaldı. Haftada bir kez paraşütle atlıyorduk, iki üç ayda bir yapılmaya başladı. Ücretler de düştü.

Bir arkadaşlık sitesinde Rita ile tanıştık, aşık olduk. O’nun beni anlayan tek kişi olduğunu düşünüyordum, Rita’dan aldığım cesaretle askerliği bıraktım. Arjantin, Peru, Şili, Paraguay 22 günlük bir seyahate çıktık.

Gezi dönüşü evlendik. Bazı ofis işleri yapıyor, keyif almıyordum. Bir yandan Rita ile tatil planları yapıyorduk. Yılda bir ay iznimiz vardı. Her yıl uzak ülkelere gidiş dönüş, yol paraları çok pahalıydı. Çin’e git-dön, Hindistan ‘a git dön, Türkiye’ye git dön vs. Bunun yerine yola çıkıp, bütün dünyayı dolaşıp dönmek daha ekonomik olacaktı. Couchsurfing sistemiyle hem evine konuk kabul edebiliyor, hem de başkalarının evinde kalabiliyorsun. Araştırma yaptık, organizasyonları yapıp, işlerimizden istifa ettik, yola çıktık. Kuzey Amerika, Kanada, Asya, Avrupa ülkeleri...

Harika yerler görüyor, yeni insanlar tanıyor, dost oluyoruz. Askerlik eğitimi almış olmanın çok yararını gördüm. Bazen günlerce sadece doğanın bize sunduklarıyla yetiniyoruz. Dayanıklılık, planlı olmak gibi meziyetler kazandırmıştı askerlik.

Gezilerimizin anılarını blogda yayınlıyoruz. Reklam almaya bile başladık. Gezmeye başlayalı 1 yıl 3 ay oldu. 2 yıla tamamlayacağız. Türkiye’nin Ege sahillerini o kadar çok sevdik ki, gezmeye ara verip bir süreliğine dinlenme kararı aldık.
Bu yolculukta karşılaştığımız olaylar, insanlar kendimize olan güvenimizi artırırken, gelecek kaygılarımızı azalttı. Bu bizim yaşamımız ve onu istediğimiz gibi yaşamak elimizde. Bunu yapabilecek gücümüz var.

Gerekli olan tek şey cesaret...

Gustavo Amaral, Rio, Brezilya
Milas, Muğla, 04 Ağustos 2018

Daha fazla hikaye için bizi Facebook ve Instagram hesaplarımızdan takip edin.

Bu fotoğraf ve hikayesi insanhikayeleri.com.tr’ye aittir. Paylaşmak ve alıntı yapmak isterseniz, ilgili bağlantıyı ve #insanhikayeleri #humanstories etiketlerini kullanmanızı rica ederiz.

Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu6 Hikaye

Beni takip edin:

İç Hastalıkları Uzma­nı ve iki çocuk annes­iyim

2010 yılında ­İFSAK ile başlayan fo­toğraf yolculuğum, 20­15 yılında katıldığım­ Galata fotoğrafhanes­i ile yeni bir boyut­ kazandı. Belgesel fotoğrafçılık, foto-hi­kaye, kavramsal foto­ğraf ve sokak fotoğr­afçılığı ile ilgili ç­alışmalar yapmaktayım­.

Yayındaki proje­lerim: Aramak, Olta­nın Beri Tarafı, İst­anbul Sokaklarında Kı­ş Yaşamı(Lens Cultu­re ve Ajans Tabloid)